La inauguració de la mostra tindrà lloc el proper divendres, dia 23 d’agost
VILAFRANCA DEL PENEDÈS, 19 d’agost del 2013.- L’Aula de Cultura Fòrum Berger Balaguer de la Fundació Pinnae (Rambla Nostra Senyora, 6, de Vilafranca del Penedès) acull a partir del proper divendres, dia 23 d’agost, la mostra “Catalunya terra ignota”, una aproximació pictòrica al paisatge català d’inicis del segle XX, organitzada per la Fundació Pinnae en col·laboració amb el Museu del Modernisme Català. La inauguració de la mostra tindrà lloc el mateix divendres, a les 19:30 hores, en presència dels curadors Ricard Planas, director de la revista Bonart, i Gabriel Pinós, director de màrqueting, gestió documental i coordinació museística de Gothsland Galeria d’Art.
“Catalunya terra ignota” inclou una mostra d’obres d’artistes catalans de principis del segle XX que amb les seves grans obres van marcar un abans i un després en el gènere paisatgístic. A la mostra s’hi troben pintures de Joaquim Vayreda, com a fundador de l’Escola d’Olot; de Modest Urgell, i els seus paisatges de tradició romàntica; de Joaquim Mir, i les seves pintures coloristes, o de Santiago Rusiñol, i els seus jardins simbolistes, entre altres artistes.
El gènere del paisatge va més enllà del simple retrat d’una escena; parlar de paisatge avui és parlar d’un lloc físic, però també d’un lloc ideal, on es troben les idees i els conceptes que defineixen tot un territori. En aquest sentit, l’exposició fa una crida al concepte d’identitat, entenent el paper rellevant que exerceix el paisatge en l’art, com un element identificador que desvetlla la cultura i la identitat d’un territori.
La mostra “Catalunya terra ignota” romandrà oberta fins el dia 6 d’octubre, de dimarts a dissabte, de 18:30 a 20:30, i diumenges i festius, de 12 a 14 hores i de 18:30 a 20:30 hores (dilluns, tancat).