93 891 65 52 info@pinnae.cat                  
                 


Conferència del P. Bernabé Dalmau a l’Espai Cultural Fòrum Berger

El proper dimecres 28 de maig a les 18 h, l’Espai Cultural Fòrum Berger (Rambla Nostra Senyora, 6 – Vilafranca del Penedès) acollirà la conferència “Històries i llegenda de la Moreneta”, a càrrec del P. Bernabé Dalmau, monjo de Montserrat i reconegut divulgador religiós.

L’acte s’emmarca en el context de l’exposició fotogràfica VIRGO SERENA, dedicada a la iconografia de la Mare de Déu de Montserrat, i oferirà als assistents una aproximació històrica, espiritual i simbòlica a la imatge coneguda popularment com “la Moreneta”. A través d’aquesta dissertació, el P. Dalmau aprofundirà en la veneració que ha rebut la imatge al llarg dels segles, en paral·lel a l’evolució de la comunitat benedictina de Montserrat, que enguany celebra mil anys de presència a la Santa Muntanya.

Bernabé Dalmau (Igualada, 1944), monjo de Montserrat, és llicenciat en teologia i dret canònic. Al llarg de la seva trajectòria ha desenvolupat una intensa tasca docent, pastoral i editorial al monestir. És director de la revista Documents d’Església des del 1986 i autor de nombrosos llibres sobre litúrgia, espiritualitat i història de Montserrat.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament.

L’exposició Virgo Serena es podrà visitar fins al diumenge 8 de juny, amb els següents horaris:

  • De dijous a dissabte: de 18.30 a 20.30 h
  • Diumenges i festius: d’11.30 a 13.30 h i de 18.30 a 20.30 h

Una oportunitat única per descobrir la dimensió espiritual, artística i simbòlica d’una de les icones més emblemàtiques del nostre patrimoni.