93 891 65 52 info@pinnae.cat                  
                 

Del 26 de setembre al 18 d’octubre tindrà lloc una nova edició del cicle Músiques del Retaule, que tindrà lloc a l’església de Santa Maria de la Geltrú. Aquesta iniciativa cultural, impulsada per l’Associació d’Amics del Retaule de Santa Maria de la Geltrú (AMICRET), arriba enguany a la seva novena edició i s’ha consolidat com un referent de la música sacra a Catalunya.

Músiques del Retaule és un cicle de concerts de música religiosa que se celebra des del 2017 en un escenari incomparable: el retaule barroc de l’altar major de l’església de Santa Maria de la Geltrú. Amb una proposta artística de gran qualitat, el cicle neix amb la voluntat de difondre els valors culturals, històrics i espirituals vinculats a aquest element patrimonial.

CONCERT 1

Divendres, 26 de setembre de 2025, 20.30 h
Palestrina in memoriam
500 aniversari del seu naixement

Cor Francesc Valls
Carles Prats, direcció

Programa:
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525–1594)
Pere Alberch Vila (1517–1582)


CONCERT 2

Dissabte, 4 d’octubre de 2025, 20.30 h
El primer Rèquiem de Montserrat
Segles XVII i XVIII

Ensemble Joan March
Marc Díaz, orgue i direcció

Programa:
Miquel López (1669–1723)
Joan Cererols (1618–1680)

Producció del FeMAP – Festival de Música Antiga dels Pirineus


CONCERT 3

Dissabte, 11 d’octubre de 2025, 20.30 h
Cant espiritual

David Alegret, tenor
Francisco Poyato, piano

El viatge poètic de la fe, la devoció i el dubte, a través de la cançó catalana


CONCERT 4

Dissabte, 18 d’octubre de 2025, 20.30 h
Miserere, Gregorio Allegri
Stabat Mater, Domenico Scarlatti

Musica Reservata de Barcelona
Pablo Larraz, direcció

Programa:
Antonio Lotti (1667–1740)
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525–1594)
Claudio Monteverdi (1567–1643)
Gregorio Allegri (1582–1652)
Domenico Scarlatti (1685–1757)

Venda d’entrades a: www.topticket.cat

La Fundació Pinnae, compromesa amb el territori

La Fundació Pinnae dona suport, un any més, a aquest projecte, reafirmant el seu compromís amb el teixit cultural i patrimonial del territori. A més, la Fundació col·labora també amb la iniciativa Fem Sonar l’Orgue, promoguda per la mateixa basílica, amb l’objectiu de recuperar l’antic orgue destruït l’any 1936.

Aquest suport no només vol restituir un instrument musical emblemàtic, sinó que també representa un pas endavant en la recuperació del patrimoni històric i cultural de Vilanova i la Geltrú, convertint-lo en un futur referent musical i patrimonial del país.

Vull fer un donatiu a la campanya apadrinament per al nou orgue: www.topticket.cat